Allt åt helvette

2 och ett halvt års arbete åt helvette? det kan mycket väl vara så.
Och det gör mig förbannad.
Allting började igår vid 10 snåret. Då får vi reda på Att Våran lärare sagt upp sig.
Och det var en följd av att några från klasen klagat, de har känt sig särbehandlade.
Är det konstigt att man inte blir behandlad med respekt och välvlja om man skriker, klagar, vägrar ta emot kunder, och beter sig allmänt omoget? Det tycker inte jag iallfall.
Vill du inte bli frisör? Gå inte frisörprogrammet och förstör för oss andra.
Hur resten av året kommer att se ut har vi nu ingen aning om. Kommer vi (som faktiskt bryr sig) att klara Gesälllen?
kommer vi få den utbildning som krävs? Blir så förbannad över folk som inte ser hur mycket vi har fått och viket engagemang hon har lagt ner på oss.

Det enda vi som bryr oss kan göra nu är att använda allt det som vi lärt oss och kämpa som fan för att ta gesällen.
Det kommer inte att bli lätt, men vi ska klara det.


De som gick och pratade med rektorn har inte hela skulden, absolut inte, men det var toppen på isberget.
det som fick allting att falla ihop.


Kommentarer
Postat av: Anonym

klart du/ ni klarar det... :D

Du klarar väl det mesta strumpan!

2008-09-24 @ 20:40:08
URL: http://tumblingdown.blogg.se/
Postat av: Petra

Josefina.

Låt barnen med tarvlig svenska klara sig själva, det är inte värt att lyssna på för det är helt tydligt att de inte klarar av att lösa en konflikt än.

Kämpa på bara så är jag övertygad om att du klarar resten av utbildningen också, det är det enda viktiga. Ring om du behöver snacka lite skit eller bara är allmänt kaffesugen =)

2008-09-27 @ 01:43:48
URL: http://whoppe.blogg.se/
Postat av: P igen

Lätt. Människans psykologi är inte speciellt avancerad när man är upprörd och det kan du inte neka till att du är?



Förlåt om jag trampade på några tånaglar när jag la mig i, men det var som sagt riktat till Josefina då hon är den enda människan i Er klass som jag vet vem det är och bryr mig om.

2008-09-27 @ 19:59:39
Postat av: Anonym

haha det här är bättre än big brother

2008-09-28 @ 09:08:13
Postat av: Pillan

vissa förtjänar inte bra lärare, så är det bara. Ibland känns det som om vissa som går gymnasiet borde få mogna i några år till innan de sätter sin fot där..



Tråkigt för dig Josefina, men det löser sig alltid! Jag tycker att även DU borde ta ett snack med rektorn, och tala om hur det faktiskt ligger till! Ont ska med ont begås! ;)

2008-09-29 @ 20:28:59
URL: http://obeskrivlig.blogg.se/

Skriv gärna nägra rader här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0