Provdag


Hejsan! idag så har jag gjort Teoriprovet för gesällen, det kändes som att det
gick hyffsat bra och att jag kommer bli godkänd. =)

Innan skrivningnen så lottade ordförande ut permanent och färg momenten
som vi ska göra på det praktiska provet, jag var livrädd för att få design permanent eller ljusfärg (båda B moment)
Jag är i grupp 2 och på något sätt så fick vi båda A momenten..haha blev så lycklig.
Alla snackar om att man ska göra gesällen så enkel som möjligt, och nu har jag verkligen en sån chans.
med A momenten så menas att man ska göra en normalfärgning/återfärgning (fylla i bottenfärg) på en person med minst 50% grått hår! Och det är verkligen ett enkelt moment. tack gud!
På permanenten så ska jag rulla en "tantrullning" med klassiska permanentspolar, också det ganska enkelt. =)
Lätt att hitta modeller till de momenten också..

Är föröverigt lite sjuk idag (gen) Har feber, såg ut som en tomat i ansiktet när jag vaknade i morse.. helt röd och mosig. Jag har tryckt i mig 2 Ipren och hoppas att det ger sig snart.

Nu ska jag fortsätta med slösurfingen en stund och glo lite på tv också.. bye bye

Kommentarer
Postat av: matilda

Du kan få göra tantrullar i mitt krull ;)

Kul att teorin verkade gå bra ! Håller tummarna!



Puss!

2009-01-22 @ 17:35:20
URL: http://pimmelina.blogg.se/

Skriv gärna nägra rader här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0